ASU Research Management System
Mohammed A. Al-Sharafi Qasim AlAjmi Mostafa Al-Emran Yousef A. M. Qasem Yahya M. Aldheleai. (2021). Cloud Computing Adoption in Higher Education: An Integrated Theoretical Model. In Recent Advances in Technology Acceptance Models and Theories (pp. 191–209). Springer. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-64987-6_12
Mohammed Adulkareem A. Alkamel Santosh S. ChouthaiwaleAmr Abdullatif Yassin Qasim AlAjmi Hanan Yahia Albaadany. (2021). Online Testing in Higher Education Institutions During the Outbreak of COVID-19: Challenges and Opportunities. In Emerging Technologies During the Era of COVID-19 Pandemic (Vol. 348, pp. 349–363). Springer. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-67716-9_22
Qasim AlAjmi Mohammed A. Al-Sharafi Amr Abdullatif Yassin. (2021). Behavioral Intention of Students in Higher Education Institutions Towards Online Learning During COVID-19. In Emerging Technologies During the Era of COVID-19 Pandemic. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-67716-9_16
Qasim AlAjmi Mohammed A. Al-Sharafi Godwin John Chellathurai. (2021). Fit-Viability Approach for E-Learning Based Cloud Computing Adoption in Higher Education Institutions: A Conceptual Model. In Recent Advances in Technology Acceptance Models and Theories (pp. 331–348). Springer. https://www.researchgate.net/publication/350120365_Fit-Viability_Approach_for_E-Learning_Based_Cloud_Computing_Adoption_in_Higher_Education_Institutions_A_Conceptual_Model
Qasim AlAjmi, R. A. A. K. M. A. A.-S. (2020). Developing an Instrument for Cloud-Based E-Learning Adoption: Higher Education Institutions Perspective. In Advances in Computer, Communication and Computational Sciences (pp. 671–681). Springer. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-15-4409-5_60
أحمد بن سعيد بن ناصر الحضرمي. (2021). دور الحكومة العمانية اتجاه البحث العلمي في سلطنة عمان والتحديات التي واجهته (مجلس البحث العلمي نموذجا). إشكاليات البحث العلمي في الوطن العربي. https://democraticac.de/wp-content/uploads/2021/11/إشكاليات-البحث-العلمي-في-الوطن-العربي.pdf
الصوافي، جوخة والحبسي، عامر والحبسي، رضية. (2021). إدمان الألعاب الالكترونية وآثاره النفسية والاجتماعية على الأطفال. In الألعاب الالكترونية وانعكاساتها على الصحة النفسية للطفل (pp. 93–112). https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ar&user=ip4LjVUAAAAJ&cstart=20&pagesize=80&citation_for_view=ip4LjVUAAAAJ:5nxA0vEk-isC
جوخة الصوافي. (2022a). أساليب وأدوات الكشف والتشخيص لطلبة صعوبات التعلم. In اضطرابات التعلم وإشكالية التشخيص. البدر الساطع للطباعة والنشر.
جوخة الصوافي. (2022b). خطوات تصميم وتنفيذ البرامج الارشادية. الاتجاهات الرائدة في تصميم البرامج الارشادية وأساليب تقويمها. https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ar&user=ip4LjVUAAAAJ&citation_for_view=ip4LjVUAAAAJ:QIV2ME_5wuYC
د. أحمد بن محمد الرمحي. (2022). النتاج المعجمي في التراث العماني من القرن العاشر إلى القرن الثالث عشر الهجريين. الخليل.

- Directory of Experties
- University Research Strategy
- Policies & Procedures
- University Research Themes
- Research, Innovation & Technology Transfer Center (RITTC)
- Research Funding Opportunities
- Secured Research Grants
- Student Research Bulletin
- Research Awards
- Energy and Sustainability Research Centre (ESRC)
- ASU Research Journals
- 2022-2023
- 2023-2024
- 2024-2025
- Startup Companies
- Innovation Partnership
- Useful Links
- Platforms
- Records of Training Workshops
- Journal Papers
- Conference Proceeding Papers
- Books
- Book Chapters
- Universities Research & Enterprise Committee (UREC)
- Universities Research Ethics & Biosafety Committee (UREBC)
- Consultancy Request Form
- Secured Consultancy Projects
- Innovation Awards
- Research Themes
- SDGs
- Vacancies
- Contact Info
- Research Strategy (Restricted)
- ASU Research Handbook (Restricted)
- Guidelines for External Funding Programs
- Application Forms (Restricted)
- ASU Research Management System
- Scopus
- ARCIF
- Masader
- Annual Reports (Restricted)
- 360 Research & Innovation Magazine
- Useful Links
- Instructional Videos
- FAQs